O nás
PROČ PROGRAM ZAČÍT SPOLU?
Program Začít spolu buduje základy pro postoje, znalosti a dovednosti životně důležité pro člověka, který se bude vyrovnávat s nároky a problémy 21. století. Připravuje děti, aby se v budoucnu aktivně zajímaly o učení, uměly se efektivně učit, učení je bavilo a nebylo pro ně spojeno s nadměrným stresem.
PRINCIPY PROGRAMU ZAČÍT SPOLU
ORIENTACE PEDAGOGIKY NA DÍTĚ
- dětem jsou poskytovány rozmanité zdroje učení a zajištěno podnětné prostředí
- důležitá je pozitivní atmosféra a "pohodové" učení
- práce v tzv. centrech aktivit od raného věku podporuje vlastní aktivity dětí
- základní formou hodnocení se stává sebehodnocení
DEMOKRATICKÉ PRINCIPY VE VÝCHOVĚ A VZDĚLÁVÁNÍ
- plánovat činnosti podle zájmu a potřeb dětí
- cílem vzděláván je smysluplně se učit a samostatně myslet
- děti se učí řídit vlastní učení apřebírat zodpovědnost za svoji práci
- proces učení je stejně důležitý jako jeho výsledek
- děti jsou vdeny k respektu k ostatním, učí se oceňovat druhé za jejich práci
PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ
- třídy členěny do center aktiv /CA/: domácnost; ateliér; dílna – reálné podměty; knihy a písmena; dramatizace; pokusy a objevy; kostky; manipulační a stolní hry; voda a písek; hudba, pohyb.
- CA jsou založena na vědecké bázi, která zcela bezděčně rozvíjejí všechny druhy inteligence, založená na mnohočetných inteligencí podle Howarda Gardnera -jazyková, logicko-matematická, hudební, pohybová, prostorová, intrapersonální (emocionální), interpersonální (sociální) a přírodní.
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP K DÍTĚTI
POSILOVÁNÍ PARTNERSTVÍ RODINY A ŠKOLY
- rodiče jsou vítanými partnery mateřské školy
- rodiče jsou vybízeni aktivně se podílet na chodu mateřské školy
- aktivní oboustranná spolupráce:
- putovní deníky
- semináře pro rodiče
- výpomoc nejrůznějšího charakteru (suroviny, materiál, besedy, osobní účast při vzdělávání).